Vznik League of Legends a jak to bylo doopravdy

League of Legends zná asi každý. Znají ji všichni hráči, díky nim jejich sourozenci a nejspíš i jejich
rodiče (u prarodičů už bych si nebyl tak jistý). Je to jedna z nejpopulárnějších videoher všech dob,
kterou každý den hrají miliony hráčů, pořádají se v ní turnaje o velké peněžní ceny a mnoho lidí se
hraním této hry živí, ať už díky streamování nebo profesionálně. K tomu aby sesadila čínský klon
populární střílečky Counter-Strike nazvaný Crossfire z trůnu žebříčku nejpopulárnějších her světa má
sice daleko, avšak o jejím úspěchu se není třeba dohadovat.
Pokud tedy někoho zajímá pravda o tom, jak vznikla tato hra a společnost, která za ní stojí, Riot
Games, stačí pár kliknutí na Google a hned se ji z desítek článků doví. Dozví se, že dva kamarádi z
vysoké školy, Marc Merill a Brandon Beck, milovali videohry a chtěli vytvořit svojí vlastní, takovou,
která by předčila jejich nejoblíbenější – Warcraft III, přesněji řečeno jeho modifikaci Defense of the
Ancients (DotA). I přesto, že nebyli nejlepší programátoři a neměli s vývojem her příliš zkušeností,
jejich nadšení a chuť vytvořit vlastní hru, která by se mohla stát nástupcem DotA, je hnala kupředu.
Časem se dostali do firmy, která pracovala na vývoji online RPG, kde nasbírali zkušenosti a ty poté
uplatnili při založení Riot Games a tvorbě jejich hry. Po cestě k cíli do svého týmu nabrali další
spolupracovníky, mezi kterými byl i tvůrce původní DotA Steve “Guinsoo” Feak, (dodnes je po něm
pojmenován předmět v LoL, Guinsoo’s Rageblade) a Steve “Pendragon” Mescon. Tito dva byli
společně s hráčem Icefrog členy klanu DotA-Allstars, přičemž Pendragon byl také tvůrcem DotAAllstars.
com, portálu určeného pro tento klan, ze kterého se později stalo nejpopulárnější fórum hry
DotA navštěvovaným více než milionem hráčů. Cokoliv se v DotA dělo, bylo probíráno na tomto fóru.
Tyto články o historii LoL poté pokračují dále a po jejich přečtení si čtenář vytvoří dobrý obrázek o
tom, kdo Riot Games jsou a proč je LoL tak populární. Tento obrázek však není kompletní.
Pokud LoL měla být nástupcem DotA, který měl být lepší než originál, proč tedy většina starších hráčů
DotA tohoto nového nástupce nemá ráda, nebo někdy přímo nenávidí? Důvodem je totiž samotný
Pendragon. Po příchodu k Riot Games se začal odklánět od DotA komunity. Na fórech DotA-Allstars,
které v té době ještě stále spravoval, dokonce začal propagovat LoL jakožto lepší verzi DotA, čímž
chtěl nalákat hráče k opuštění jejich oblíbené hry. To by ale nestačilo k rozpoutání války komunit
těchto dvou her.

Z dokumentu z roku 2011 týkajícího se autorských práv na DotA, o které se přely společnosti Blizzard
a Valve, se lze dočíst, že vlastníci DotA-Allstars.com, Guinsoo a Pendragon, připsali veškerá autorská
práva na toto fórum společnosti DotA-Allstars LLC., kterou poté v roce 2010 přepsali pod Riot Games.
Ti se tedy stali vlastníky fóra, jenž sloužilo komunitě hry, kterou se snažili překonat a která byla jejich
konkurencí. To nejhorší ale přišlo poté.
Pendragon se rozhodl fórum DotA-Allstars smazat. Pryč byly veškeré příspěvky, které se kdy na fóru
objevily, nezbylo nic, což samozřejmě rozbouřilo všechny hráče DotA a ještě více podnítilo jejich
nenávist k LoL. Otázkou ale bylo, proč tohle udělal. Na první pohled by se zdálo jasné, že chtěl získat
hráče pro LoL, což nejspíše bude z části pravda. Jeho hlavním motivem však bylo skrýt skutečnost, že
Riot Games se při tvorbě LoL a zejména prvních hrdinů do ní, velmi silně inspirovali a skoro až
vykradli nápady, které nadšenci DotA chtěli přinést do své hry, a které sdíleli na DotA-Allstars.com.
Pendragon potřeboval, aby tyto výrazné podobnosti LoL a DotA nebyly lehce dohledatelné, jak píše
uživatel Infinitevox (tvůrce hrdinů Rammus a Teemo do LoL) ve svém komentáři na sociální síti
Reddit. Obviňuje v něm Pendragona ze všeho, co udělal a je z něj vidět, že Pendragona opravdu nemá
rád, i přesto, že oba pracovali pro stejnou společnost.
O několik let později, když se situace zklidnila, bylo fórum DotA-Allstars samotným Pendragonem
obnoveno, avšak starší hráči na tento incident nikdy nezapomenou. Dle mého názoru bylo to, co
Pendragon udělal opravdu špatné a nefér, avšak také mi nepřijde fér soudit celou společnost Riot
Games podle toho, co udělal jediný člověk. Riot se za dobu své existence stal známý především tím,
že naslouchá své komunitě a komunikuje s ní otevřeně a upřímně, přičemž nemá strach přiznat své
chyby. Je jasné, že se z chyb Pendragona poučil a nechce je již nikdy opakovat