Téma o tom, jak VALORANT zdokonalí CSGO
Určitě si všichni pamatujeme LAN párty, kde se buřilo CS 1.6 jako o život. V té době to byla zcela bezkonkurenční hra, stejně tak jako její nástupce CSGO. Před těmi 5 – 10 lety bylo CSGO snad perfektní. Co se ale změnilo, že už se to o něm říct nedá a alespoň já to v roce 2020 považuji za odpad herního průmyslu? Čím začít? Je toho tolik, že určitě na něco zapomenu. Už si nevzpomínám, kdy se zcela zastavil vývoj a jediné updaty byly akorát o tom, že do hry přidali další bednu se skinama. Ono skiny je taky kapitola sama o sobě, začněme tedy s ní.
Skiny jsou parádní prvek, jak na hře vydělat a zároveň z ní neudělat P2W. Prostě jenom Vaše zbraň vypadá jinak. Nicméně všeho moc škodí, a způsob, jakým ve hře získáváte skiny hraničí s hernímy automaty. Co hraničí, je to jednoduše gambling. Čas od času vám padne po hře bedna obsahující náhodný skin. A co uděláte? Prodáte ji na komunitním trhu za 0.01 €, kde si ji stejně nikdo v průběhu dalších 5 let nekoupí nebo si koupíte klíček k bedně za 2.50 € a “zkusíte štěstí”, jestli vám padne onen Dragon Lore za 1000 €? Samozřejmě si koupíte ten klíček, ale k vašemu překvapení vám padne jenom nějaký trash skin, který prodáte také za 0.01 €. No a závislost na herních automatech aka bedny s klíčema vám právě začala.
Jak je to s cheaterama? CSGO je tím tak nějak pověstné, že máte tak co třetí hru nějakého cheatera proti sobě. Jak s nimi ale naloží Valve? No přece na nich bude vydělávat! Jejich anticheat funguje až moc dobře, proč tedy jich je ve hře tolik? Místo toho, aby Valve zabanoval cheatery jakmile je detekuje, nechá je vesele si cheatovat a zabanuje je až třeba po měsíci. A tu nastává ten problém. Daný cheater si totiž řekne: “Hmm, trvalo jim měsíc, než na mě přišli, za tu dobu jsem si hezky zahrál… tak já si udělám další účet a koupím si CSGO ještě jednou”. A hned má Valve zarobené. To ale fungovalo jen do doby, než to udělali F2P. Nicméně nezaregistroval jsem žádnou kompenzaci za to, že jsem si to v minulosti koupil, tedy mohu říct, že jsem byl v podstatě okraden.
32 tick servery jsou zajisté taky fajn, není nic lepšího, než zalézt za roh a umřít, protože server vás stále registroval jako že jste v okně, nebo ještě lépe, když hrajete snipera vs snipera, vystřelíte stejně nebo i dříve než soupeř, ale umřete jen vy, protože server je pomalý (zkontrolováno zpětně na záznamu, protože jste třeba mohli těsně minout, ale neminuli jste).
Proč se tedy zastavil vývoj? Protože hra neměla konkurenci. Valve se spokojil s nefunkční hrou a hráči, kteří na hru nadávají, ať si jdou hrát něco jiného. Jo počkat, nic jiného vlastně není, takže stejně to nefunkční CSGO budou hrát dále.
To se ale letos změnilo, jelikož Riot Games vydal VALORANT. Hru, která jde duchem 5v5 FPS střílečky jako CSGO, akorát trochu více zasazená do fantasy světa. Okamžitě jsem na hru přesedlal a neskutečně mě baví (ikdyž ji vůbec neumím a pořád jen umírám). A otázka nyní zní: Dokáže VALORANT sesadit CSGO? Ve stavu jako je CSGO teď určitě ano. Zvládne VALORANT CSGO úplně zabít? Upřímně, moc v to doufám, ať Valve shnije v pekle za to, jak na tu hru hodili bobek! Reálně se to ale bohužel nestane, jelikož to Valve nedovolí. Myslím si, že teď, když má CSGO silnou konkurenci, tak na něm začne Valve opět pracovat, aby nezůstali pozadu, a obě hry se budou vzájemně předhánět a společně růst, tím pádem začnou přitahovat víc a víc hráčů, taky esport půjde do velkého. Myslím si tedy, že místo toho, aby VALORANT pohřbil CSGO, akorát ho udělá lepším. Takže noví hráči, pokud jim nesedne VALORANT, tak třeba jim sedne CSGO. Nicméně já jako dlouholetý hráč jejich zradu nezapomenu, a ať se stane CSGO sebelepší hrou, už jen z principu se k ní nikdy nehodlám vrátit.