MADMONQ, aneb nový pohled na gaming

Off
1, 10, 11, 12, 13, 14, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, Nezařazené

Co je vlastně MADMONQ?

 

Jedná se o fialovou tabletu, alternativu k energy drinkům. Zdravou, přírodní, bez cukrů. Je to průbojník ve světe hráčů videoher, který nakopne, ale neničí zdraví.

O samotném produktu se však bavit nebudeme. Podíváme se na MADMONQ z jiného úhlu pohledu – jakým způsobem přistupují k tomu, co dělají, jak pracují na trhu a jak úspěšně budují značku nejen v ČR a na Slovensku, ale i v Evropě.

 

V MADMONQu pracuji více než dva roky, proto bude můj pohled tak trochu „zevnitř“. Zmíním zde kroky, které jsme jako firma podnikli, abychom se více přiblížili hráčům. Jak jsme pracovali s jejich komunitami, či s fanoušky streamerů tak, že jsme se nakonec stali jejich součástí.

Když se řeklo slovo „MADMONQ“ před dvěma lety, reakce na českém internetu byla převážně „MAD.. co?“ „medmonkjů?“  Když chcete jako značka prorazit na trhu, je třeba několik důležitých věcí. Jako příklad uvedu dvě z nich:

1) Přinést nový produkt, který zde ještě nebyl (popřípadě byl, ale přinést lepší) a přesvědčit          lidi o tom, že jej potřebují.

2) Oslovit správnou cílovou skupinu.

 

Právě v bodu č. 2 většina značek selže, osloví nějakou skupinu lidí, ale nedaří se jim dostat dál, budovat nějakou fanbase a „vyčnívat“ mezi ostatními.

V MADMONQu jsme věděli, že cílovou skupinu máme jasnou, šlo jen o to se k ní dostat.

Já zastupuji pozici, jejíž název když řeknete běžnému člověku, dívá se pohledem plným opovržení říkajícím „co jsi sakra zač?!“.

Twitch specialist, twitch spammer, „ten co spamuje v chatu emoty a přitom zastupuje značku“.. nehodící se škrtněte..

Důležitější, než název je ale to, co opravdu dělám. Mým úkolem je navazovat kontakty se streamery a poté navazovat vztah s jejich komunitou. Způsobem, který ale nikdo nedělá a to přirozeně.

Na začátku jsme samozřejmě nemohli oslovit největší streamery, byli jsme malá a neznáma značka, bylo třeba se držet při zemi. Postupem času jsme se dostávali více a více do povědomí a mohli si tak dovolit větší kroky. Například spolupráci s největším streamerem v ČR a jedním z nějvětších v Evropě. Agraelus byl skoro náš. Ale chtělo to trpělivost.

Nejprve jsme k němu chodili nezávazně do chatu, bavili se s komunitou a navazovali vztahy, spamovali emoty jako LULW, nebo OMEGALUL.

Poté jsme mu sem tam poslali nějaký předmět na stream, aby mohl tvořit zábavu. Nejčastěji nějaké předměty týkající se her, případně tématický alkohol, apod. Těmito akcemi jsme si vybudovali image.

Byli jsme někdo, kdo na streamu dělá něco zábavného a kdo si rozumí se streamerem i jeho komunitou. A nakonec sám Agraelus přišel s myšlenkou, cituji „Boys, co kdybychom to udělali oficiální?“

A největší naše spolupráce, vlastně dodnes, byla na světě. Agraelus udělal promo MADMONQu a product placement tak přirozeně, jak to nikdo jiný nedokázal. A bylo to z části tím, jaký je, ale z části přístupem, který jsme zvolili. A víme, že byl správný.

Twitch a streameři jsou pro nás hlavní pole působnosti. A takto jsme oslovili postupně většinu těch největších u nás, jmenovitě Sterakdary, ArcadeBulls, Herdyn, Freeze, bladeito, FlyGun, marty_vole, a další.

 

 

Ne u všech to bylo úspěšné, jako u Agraela – právě proto, že nikdo není jako on.
Ale naším přístupem jsme si zaručili jistou pozici na české scéně. Dnes už o nás všichni ví.
Všichni ví, co je MADMONQ, co děláme a jak pracujeme a streameři si chodí říkat o partnerství sami.

Postupem času jsme začali své vlivné pozice využívat i pro trochu větší akce. Uspořádali jsme například dvě velké párty, na které jsme pozvali všechny známé tváře CZ/SK Twitch scény. A streamovali jsme je. Obě. Loni měla párty současně sledujících přes 8.000 lidí. Letos to bylo už přes 13.000. A to už něco znamená.

To si teď můžeme dovolit, akce, které nikdy před námi nikdo nedělal a dost možná o něčem takovém ani nepřemýšlel. V MADMONQu však právě takové „šílenosti“ realizujeme, nápady, které ostatní zahodí, protože jsou „nereálné“. Tyto akce a vztahy s celou Twitch komunitou nám pomáhají dál propagovat a prodávat naši myšlenku a vizi.

Vizi, že hráč her, či fanoušek esportu a streamů, nemusí být nutně synonymem pro člověka, co nezná nic než obrazovku. Že Twitch není jen skupina asociálů, kteří nemají co dělat se životem. Ale je to skupina lidí, kteří sdílí zájmy a drží spolu, což několikrát ročně dokazují ve formě různých charitativních streamů, případně akcí podobných jako ty naše, kde cítíme takovou podporu, o jaké jsme si nikdy ani nesnili.

V listopadu chystáme, po vzoru loňské akce, Tvář českého Twitche. Akci, kde jsme se spojili s firmou DELL a našimi partnery a procházeli stovky zúčastněných menších streamerů. Každý se mohl zapojit, každý měl tu šanci.

Díky této akci se dostalo spoustě streamerům více pozornosti, a to zaslouženě. Vítěz byl však jen jeden a ten dostal kromě partnerství od nás také špičkovou streamovací sestavu od DELLu.
A přesně pro takovéto akce děláme to, co děláme. Tyto akce dělají MADMONQ tím, čím je..

Způsob, jakým MADMONQ pokračuje je mi velmi blízký a jsem rád, že toho můžu být součástí. V současnosti pracujeme na větší expanzi do Evropy a na americký trh. Jdeme dobrovolně konkurovat gigantům jako GFUEL a další.

To bude teprve ten pořádný test.

 

WE ARE MADMONQ