Jak se z esportu stal miliardový byznys

Není tomu tak dávno, co byl esport pouhou zábavou mladých geeku, kteří trávili hodiny u
počítače. Vše začalo na herních automatech, které ukládali nejvyšší skóre. Hráče to tak nutilo
zlepšovat se ve hře a zdokonalovat své dovednosti. S příchodem multiplayerových her, mohli
hráči porovnat své síly přímo mezi sebou. Proto se začali uskutečňovat první esport turnaje.
Jako historicky první esport turnajem je označován turnaj, který se uskutečnil v roce 1997 ve
hře Quake. Jednou z prvních hodnotných cen na esport turnaji, se stalo Ferrari 328 GTS v
ceně 55 000 USD, o které se soutěžilo na turnaji Red annihilation.
Esport se však stále posouval dopředu, z hraní počítačových her se stal uznávaný obor a
přirozeně s tím rostla i hodnota cen o které se dnes hraje. Jako skvělý přiklad dnešního
moderního turnaje je The international v Dotě 2. Tento turnaj má tradičně jeden z největších
pricepoolu, který je v současné době přes 34 milionu dolarů. Velký podíl na této částce mají
samotní hráči, kteří mají možnost si ve hře zakoupit Compendium, jenž odměňuje hráče za
hraní zápasu. Základní cena toho Compendia je 10 dolarů ale hráči mají možnost si
dokupovat úrovně a tím získat odměny daleko rychleji.
Díky takovýmto turnajům, kterých je v současné až několik set ročně, se v esport byznyse
točí neskutečně velké peníze. Takto se z esportu stal jeden z největších byznysu, ve kterém
se ročně protočí několik miliard dolarů.